LEK OG LÆRING I NATUREN

Barstad barnehage har vi visjon "livet er best ute". Vi mener at et lokalt miljøarbeid er viktig blant barn og voksne, og vi ønsker at alle barn skal kunne oppdage verdien i naturen.

Barn som liker å være ute, som kan natur, mener vi vil være sterkt rustet til å gjøre fornuftige handlinger overfor miljøet med bakgrunn i verdiprioriteringer senere i livet.

I vår barnehage ønsker vi å kunne gi barna utfordringer og muligheter til å forbedre sin egen fysiske form og utvikle fin- og grovmotoriske ferdigheter som naturen har å by på.

Barn blir glade i å bevege seg ute, og vår pedagogiske plattform er lek og læring i naturen.

Barn som leker i et naturmiljø, søker utfordringer ut fra sine egen forutsetninger. Terreng, steiner og trær ligger der for å erobres. Det er den naturlige leken som utvikler og skaper kreative og harmoniske barn.

Vi som jobber i Barstad barnehage er et personale som liker å vær ei naturen,undre oss sammen med barna  og ønsker å utvikle oss til å bli enda bedre til dette arbeidet. Vi har barna i fokus og vil gi dem gode lærings- og mestringsopplevelser.

Vi legger stort fokus på mestring, erfaring og praktisk læring i friluft!