Ny i barnehagen

Det kan være vanskelig å begynne i barnehagen, både for barn og foresatte. Barna må være uten mamma og pappas gode trygghet. Foresatte på sin side skal overlate ansvaret for barna til ”ukjente” voksne. De ansatte i barnehagen vil legge forholdene til rette for utvikling av trygghet og tillit mellom barn, foresatte og barnehagen. Barnehagen vil prioritere tiden slik at barn, foresatte og ansatte blir godt kjent med hverandre.

Når barnet skal starte i Barstad barnehage, får dere en del infomasjon i posten eller de første dagene i barnehage. Her er det opplysninger om barnehagen, tilvenning, oppstart, vedtekter og årsplan. Det ligger også ved en del informasjonsskjema vi ønsker at dere  skal fylle ut om barnet og dere som foreldre.

Barnehagen kontakter foreldrene når det nærmer seg oppstart, og avtaler hvilke dato og tidspunkt som passer best for dere å starte i Barstad barnehage.