Måltid

I Barstad barnehage har vi fullkost.

Barna får servert mat i barnhagen.

For barna som kommer tidlig er det mulighet til å spise en tidlig frokost mellom 07.00-07.30. Da må barna ha med egen matpakke.

Vi har felles frokost  kl.09.00 med servering av brødmat med varierende påleggsutvalg. Mandager serverer vi ofte havregrynsgrøt til frokost. Kommer barnet etter 09.00 må barnet ha spist hjemme.

Mellom frokost og lunsj blir det servert fukt eller grønnsaker som et mellommåltid.

Det er felles lunsj  ca. kl.13.00. Til lunsj kan det variere noe med hjemmebaket med pålegg og varmretter. Minst en gang i uken serveres det vi kaller utvidet lunsj. Ofte er da dette en varmrett.

Barna får også tilbud om frukt eller grønnsaker på ettermiddagen.

Vi forsøker å lage mat fra bunnenav så langt det lar seg gjøre. Barna får delta i matlagingen.

Barnehagen ønsker at barna har med seg drikkeflaske, slik at vi kan fylle vann på denn utover dagen.

På turdager kan det være fint å finne noe varm drikke i sekken. Da er det ønskelig med drikke som ikke er for varm, men det vi kaller for "drikke-klar".